tisdag 18 oktober 2011

Regler, så jag inte fuskar

1. Pristagarna skall läsas i ordningsföljd, en bok per pristagare.
Detta kommer att kräva lite planering då "mitt" länsbiblioteks magasin är tyvärr stängt och därför kommer jag att behöva fjärrlåna och det tar minst två veckor.

2. Det är hela böcker som skall läsas
Jag får inte ge upp i mitten utan ge alla böcker en chans att bli utläsa, och sedan bestämma mig vad jag tycker.

3. Boken skall redovisas i bloggen.
På så sätt kan ni följa mig i min läsning, bloggen kommer också att bli ett minne för mig själv.

Tidsplan? Det kan man fråga sig

Minst en bok i månaden, det är väldigt olika hur lång tid det kommer att ta att läsa de olika böckerna. Om jag läser en bok i månaden skulle det ta ungefär 10 år att komma ikapp "Svenska akademin". Jag hoppas kunna hålla något högre takt än det.

Mellan böckerna kommer jag att lägga ut citat, författarporträtt och min bokjakt här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar